UEFA interactieve reanimatie training

content voor online platform

Klant

De Union of European Football Associations (UEFA) is een van de zes continentale organisaties van de FIFA. Het vertegenwoordigt de nationale voetbalbonden van Europa en organiseert competities als UEFA EURO 2024, UEFA Champions League en UEFA Europa League. Daarnaast beheert UEFA het prijzengeld, regels en mediarechten voor deze competities.

Product

De 'Get Trained, Save Lives' campagne is een initiatief van UEFA en de European Resuscitation Council en zal op grote schaal gepromoot worden gedurende UEFA EURO 2024. Het richt zich op het belang van het kunnen uitvoeren van reanimatie. De module is een snelle en interactieve manier om de minimale medische skills te leren die nodig zijn om te handelen bij een hartstilstand.

Het doel

Het platform was al even in ontwikkeling toen wij werden benaderd door Blickfänger en Triple Double om een introductie van het platform te ontwikkelen. Een introductie met als doel bewustzijn creëren en de kijker de noodzaak in te laten zien van het leren van de minimale levensreddende skills door middel van deelname aan de module.

Onze oplossing

Naast de introductie creëerden we aanvullende content voor de online CPR training module. Met het designen en produceren van verschillende omgevingen maakten we duidelijk dat een dergelijke situatie altijd en overal kan voorkomen. Daarnaast visualiseerden we de luchtstroomoptimalisatie die aan bod komt tijdens het doen van de module.

Rolverdeling

Triple Double - concept & strategie

Blickfänger - videoproductie

Major Fifth - sound

Studio Analoog - Animatie productie

resultaat

De animaties moesten er spectaculair uitzien om zo een aansprekende introductie van de module te creëren. De omgeving van de kleedkamer uit de real life footage hebben we virtueel nagebouwd in de stijl van de animatie met daarbij transities naar de overige omgevingen.

proces

Animatie is perfect voor het visualiseren van situaties die niet te filmen zijn. In dit geval was referentiemateriaal van iemand met een hartstilstand lastig om te vinden. De visualisatie van een hartaanval diende herkenbaar te zijn, maar een dergelijke val reproduceren is zeer complex. Met animatie hebben we begrijpelijk gemaakt wat er gebeurt zonder dat het onrealistisch lijkt.

uitkomsten

De campagne is te zien op alle kanalen van UEFA, onder andere website en socials. Met EURO 2024 op komst krijgt de campagne nog meer zichtbaarheid. Rondom wedstrijden worden UEFA TV-commercials gelanceerd die ook zichtbaar zijn in en rondom stadions.

projecten

transit arrow white

Een selectie van onze projecten die ons en onze klanten trots maakt

Nederlandse Spoorwegen (NS)

NS Goed Bezig campagne

No items found.
transit arrow white
NS Goed Bezig campagne

Springlife Medical

Spring2

No items found.
transit arrow white
Spring2
No items found.
transit arrow white
Gebiedsontwikkeling Entree Zoetermeer

Check onze projecten en laat je inspireren door ons design, branding, website portfolio, en ideeën.

alle projecten

transit arrow white